Identyfikacja wizualna firmy – zaczynamy od podstaw

348
0
Share:

Każda firma, oprócz unikatowej nazwy oraz siedziby, powinna posiadać kompleksową identyfikację wizualną. To właśnie w tym momencie rozpoczyna się cały proces budowania relacji oraz wpływu na przyszłe decyzje konsumentów. Identyfikacja wizualna to zbiór elementów, barw, faktur, które kojarzą się bezpośrednio z daną firmą. Poniżej krótki przewodnik.

Logotyp, nazwa i kolorystyka


Odpowiednio przygotowany logotyp i nazwa oraz dobór kolorystyki to nie lada wyzwanie dla każdego grafika oraz pracownika agencji marketingowej. Te trzy elementy, bezpośrednio do siebie nawiązujące i nie mogące bez siebie istnieć, są swojego rodzaju pieczęcią, znakiem rozpoznawalnym przez kolejne lata i wpływającym na odbiór firmy przez otoczenie.

Dobór barw i klimatu logotypu oraz nazwy powinien nawiązywać do branży, w której funkcjonuje przedsiębiorstwo, a jednocześnie – przewidywać grupę docelową. Niemniej jednak, nowoczesne, zgodne z zasadami grafiki i typografii logo sprawdza się w każdej sytuacji, na każdym materiale, uwzględniając również systemy targowe, elementy wchodzące w skład reklamy outdoor, a także pracowniczy uniform i gadżety reklamowe.

Druki firmowe, akcydensy i wizytówki oraz typografia


Kiedy kolorystyka i logotyp są już gotowe – czas na kolejny, bardzo duży obszar. Są to wszelkiego rodzaju materiały, zarówno wewnątrz firmy, jak i wychodzące na zewnątrz, a także wizytówki oraz zasady typografii.

Dobór czcionki jest niezmiernie istotny, aby zachować spójność tworzonych w firmie materiałów. Często się o tym zapomina, tworząc chaos i niespójność. Zastosowana czcionka powinna być czytelna w różnego rodzaju wydrukach, zarówno w poligrafii, jak i w sieci internetowej.

Druki firmowe, utrzymane w jednolitym, nowoczesnym stylu, konweniujące z branżą działalności firmy, to także element wizerunkowy. Jeśli dodamy do tego wydruk na dobrej jakości papierze oraz skrojoną na miarę, indywidualną dla każdego pracownika wizytówkę – możemy zdziałać naprawdę wiele.

Pełna księga znaku


Końcowym etapem prac nad identyfikacją wizualną jest stworzenie księgi znaku, a więc pełnego opisu wszystkich zasad związanych z wyglądem, kolorystyką i zastosowaniem logotypu. To także dokładny opis czcionek i ich wykorzystania w konkretnych materiałach.

Rozbudowana księga identyfikacji wizualnej zawiera również poglądowy projekt każdego elementu promocji. Może to być system targowy, gadżet reklamowy, banner, roll-up, szyld, a także uniform pracowniczy oraz oklejenie służbowego samochodu. Zachowując zasady spisane w księdze, mamy gwarancję spójności wizerunkowej w komunikacji z klientami.

Materiały do tekstu udostępniła firma Pola Studio – systemy targowe i wystawiennicze

Share: