Marketing bezpośredni – najważniejsze zasady

286
0
Share:

Marketing bezpośredni stawia sobie bardzo jasne cele. Skupiają się one głównie na formułowaniu przekazu reklamowego w taki sposób, aby w potencjalnym kliencie wywołać bardzo konkretną reakcję. Aby ten cel osiągnąć, marketingowcy wykorzystują narzędzia marketingu bezpośredniego, skupiając się na poprawieniu efektywności prowadzonej przez siebie kampanii. Istnieje kilka prostych wskazówek, którymi marketingowiec może się posługiwać, aby osiągnąć lepsze efekty swojej pracy.

Cel

Należy odróżnić marketing produktu od marketingu bezpośredniego. Ostatecznym celem tego drugiego jest bowiem zakup. Oczywiście, wszelkie działania, które zmierzają do budowania pozytywnego wizerunku marki, są korzystne, a wręcz niezbędne, ale to nie one stanowią cel. Nasze wysiłki powinny być ukierunkowane na sprzedaż. Liczy się wynik.

Co? Kiedy? Jak?

W materiale reklamowym powinny być jasno przedstawione usługi lub produkty, które są oferowane klientowi. Nie zawsze musi być to zniżka, mająca formę ulotki z kuponem lub dodatek darmowy. Ważna w tym wypadku jest łatwa w odbiorze i bezpośrednia informacja o składanej propozycji. Warto pamiętać o tym, aby oferta składana klientowi miała ograniczenie w czasie, osiągane czasową ważnością propozycji lub dostępnością proponowanych produktów. Tego rodzaju wyjście zmobilizuje klienta do działania, pozwoli uświadomić mu fakt, że czas na działanie jest teraz, a najdalej w wolnej chwili. Ważne jest skonstruowanie oferty w taki sposób, aby klient wywnioskował, iż brak reakcji na propozycję zaskutkuje straceniem wyjątkowej okazji. Przekaz wymaganego od klienta postępowania powinien być jasny, prosty i jak najmniej skomplikowany. Nieodłącznym elementem jest zatem krótka instrukcja dołączona do materiału reklamowego, określająca to, co należy zrobić, aby móc skorzystać z oferty.

Informacja zwrotna

Niezwykle przydatną informacją zwrotną są wszelkie szczegóły dotyczące tego, kim są klienci naszej firmy. Dzięki zaawansowanym narzędziom internetowym możemy w tej chwili z łatwością śledzić ruch na naszej stronie www, dzięki czemu zyskujemy dokładne informacje o każdym naszym potencjalnym kliencie. Dzięki temu monitorujemy target i otrzymujemy dane na temat tego, kim jest grupa docelowa. Jeśli nowe technologie nie mogą być wykorzystane w naszych działaniach, warto sięgnąć po tradycyjne metody i oznaczyć materiał w taki sposób, aby informacja zwrotna na pewno do nas dotarła. Najprostszą metodą jest wykorzystanie specjalnego kodu, który klient musi podać, kiedy chce wykorzystać zniżkę. Zyskujemy w taki sposób informację np. o obszarze dystrybucji ulotki.

Wytrwałość

Jedną z najważniejszych zasad marketingu jest fakt, że ludzie kupują towary wtedy, kiedy oni są gotowi na zrobienie zakupów, a nie wtedy, kiedy firma gotowa jest sprzedać swój produkt. Żeby osiągnąć sukces i dokonać korzystnej wymiany towarów lub usług, należy działać konsekwentnie i stosować różne metody sprzedaży. Często popełnianym przez sprzedawców błędem jest poddawanie się po drugiej i trzeciej nieudanej próbie. Zwykle, aby sprzedać produkt, potrzeba co najmniej kilku prób, dlatego nie wolno się poddawać, należy przebierać w narzędziach i metodach i za wszelką cenę dążyć do celu. Aby uatrakcyjnić te działania, można wykorzystać slogany, które będą interesujące i motywujące dla klienta. Dobrze skonstruowane hasło reklamowe przyciągnie uwagę i pozwoli na jakiś czas ją utrzymać. Ważne, aby slogan wzbudzał zainteresowanie i przekonywał do właściwości produktu, które są niezbędne klientowi. Tego typu dodatek zachęci bowiem do działania.

Share: