Gadżety reklamowe i ich zastosowanie
Każde przedsiębiorstwo potrzebuje reklamy, by stworzyć silną więź ze swoimi klientami, a także docierać stale do nowych grup odbiorców. Działy marketingu z pomocą reklam zewnętrznych, jak i z wykorzystaniem technik marketingu internetowego zabiegają o nowych użytkowników każdego dnia. Nie powinno się jednak zapominać o sile, jaką są gadżety reklamowe.
Funkcje gadżetów reklamowych
Gadżety reklamowe to zwykle drobne przedmioty codziennego użytku, dodatkowo oznaczone z pomocą logotypu lub charakterystycznego hasła danej firmy lub marki. Gadżety reklamowe znakuje się zwykle z pomocą grawerowania (np. breloki, zapalniczki), jak i druku (np. długopisy z nadrukiem). Popularniejszą metodą jest nadruk, ponieważ pozwala na zawarcie we wzorze oryginalnej kolorystyki logotypu.
Dzięki swojej formie, gadżety stanowią niezwykle silny nośnik reklamowy – są w stanie szybko dotrzeć do dużej grupy odbiorców, a jednocześnie pozostają z nimi przez dłuższy czas, stale przypominając odbiorcy o danej marce w przyjazny i nienachalny sposób.
Najpopularniejsze gadżety reklamowe
Do najpopularniejszych gadżetów reklamowych należą z całą pewnością długopisy z nadrukiem lub też grawerem (zależnie od materiału, z jakiego są wykonane). Tuż za nimi plasują się kubki, breloczki, zapalniczki oraz inne drobne przedmioty.
Wybór nośnika reklamowego w dużej mierze zależy od tego, czym zajmuje się dane przedsiębiorstwo. Dla jednego z nich długopisy czy też kubki będą idealnym wyborem, dla innych z kolei lepiej sprawdzą się mniej typowe gadżety: koszulki, torby, bluzy, parasole lub nawet słodycze.
Właściwe wykorzystanie gadżetów
W jaki sposób prowadzić dystrybucję gadżetów reklamowych, by spełniały one swoją funkcję jak najlepiej? Wszystko zależy od nośnika reklamowego, na jaki zdecydowało się dane przedsiębiorstwo. Długopisy z nadrukiem firmowym z powodzeniem mogą być rozdawane na targach, konferencjach oraz spotkaniach biznesowych. Jeśli dana firma podejmuje swoich klientów indywidualnych, jak i biznesowych na spotkaniach, wskazane jest również bezpośrednie obdarowanie klienta takim gadżetem na spotkaniu. Inne elementy, takie jak breloki, parasole czy też pamięci USB mogą stać się częścią upominków wysyłanych do firm partnerskich. Część gadżetów reklamowych, takich jak kubki czy elementy odzieży, mogą otrzymać sami pracownicy spółki. Będzie to dla nich miły prezent, z którego z dużym prawdopodobieństwem będą korzystać, jednocześnie przyczyniając się do wzrostu popularności własnej firmy.
Możliwości wykorzystania gadżetów są właściwie nieograniczone – wybór sposobu dystrybucji zależy od branży oraz oznakowanego nośnika. Ogromną zaletą gadżetów reklamowych jest nie tylko elastyczność przy ich wykorzystywaniu, ale również niezwykle niska cena (zwłaszcza w porównaniu z innymi metodami reklamy zewnętrznej). Jest to jedna z najtańszych i najbardziej pozytywnie odbieranych przez konsumentów form reklamy, która powinna zostać rozważona przez każde przedsiębiorstwo walczące o wzrost rozpoznawalności swojej marki.
Tekst powstał dzięki materiałom dostarczonym przez firmę Pola Studio