Patent Dynafit

18
0
Share:

Skitouring cieszy się coraz większą popularnością. Wytarte szlaki i ograniczenia ośrodków to za mało. Z tego powodu ludzi często zbaczają ze ścieżek w głąb gór w celu poszukiwania wyzwań.
Do tego typu przygód przyda się niezawodny sprzęt, dzięki któremu będziemy czuli się pewnie i bezpiecznie.

W jakim kierunku?

Technologia idzie do przodu. Od coraz to nowszych modeli wiązań wymaga się lekkości i solidności. Tak, żeby nie sprawiały problemów przy przenoszeniu i nie męczyły nas podczas wdrapywania się na stok, a zarazem wytrzymywały nacisk dużych nart oraz ciężkich butów.

Jeżeli chodzi o wiązania skiturowe atomic, kładzie się nacisk na dopasowanie, możliwości udźwigu oraz uelastycznienie. Dzięki temu lepiej rozkładają ciężar ciała, a także zapewniają stałe połączenie z nartami oraz zwrotność. Dla ludzi szukających wrażeń, najlepiej się sprawdzą wiązania downhillowe. Jednak my zajmiemy się wiązaniami wykorzystywanymi w celach touringowych.

Na co zwrócić uwagę?

Najważniejszą rzeczą, na którą trzeba zwrócić uwagę przy wiązaniach skiturowych atomic są wytrzymałość waga i łatwość użycia. Najlepiej sprawdzą się modele wyposażone w takie hamulce, które pasują do nart o każdej szerokości. Jest to istotne jeżeli szukamy modelu na zawsze, bo nawet przy zmianie nart będzie pasować jak ulał.

Nie mniej ważna jest solidność, która zapewni nam pewność, że nie wypadniemy z nart w nawet najbardziej ekstremalnych warunkach. Dzięki solidnemu wykonaniu takich wiązań skiturowych będziemy mogli pozwolić sobie na bardziej agresywny styl jazdy

Lekkie piny

Są jeszcze lekkie wiązania na piny, które również zdobyły wielu miłośników za sprawą małej wagi i prostej konstrukcji. Jest jednak parę kwestii, które należy poruszyć w przypadku lekkich wiązań. Główną zaletą tych wiązań jest wspomniana wcześniej waga. Za sprawą konstrukcji DTL, która zastępuje tradycyjną konstrukcję złożoną z prętów i ram, udało się obniżyć masę wiązań nawet o kilogram.

Mimo wszystko przesiadka na te wiązania przypłaciła łatwością użytkowania, a także możliwością zwolnienia. Większość tych konstrukcji nie ma funkcji zwalniana w razie niebezpieczeństwa przy palcach. Patent Dynafit wygasł, więc można natrafić na wiele kopii. Dużo z nich jest łatwiejsza w użyciu oraz posiada ulepszone możliwości hamowania. Niektóre modele mają solidniejszą budowę z myślą o wycieczkach w ekstremalnych warunkach. Tutaj wszystko zależy od modelu. Mogą okazać się gorsze niż wiązania skiturowe atomic, ale dla kogoś, kto lubi lekkość swojego sprzętu będą niezastąpione.

Share: